Często zadawane pytania (FAQ)
Maximiles, badania rynku i opinii publicznej
Czego mogę oczekiwać od Maximiles? Jakiego rodzaju są to ankiety?
Jako członek(-kini) Maximiles bierzesz udział w badanianiach rynku i opinii. Zaproszenia wysyłamy Ci za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości tekstowych i/lub powiadomień push; najczęściej stosowaną formą badań są kwestionariusze online. Czasami możemy również wysłać Ci ankiety do wypełnienia na telefonie komórkowym. Ponadto regularnie prowadzimy projekty badawcze, w ramach których zapraszamy do wymiany pomysłów na interesujące tematy w zamkniętej społeczności. Od czasu do czasu możemy również poprosić Cię o przetestowanie produktu w domu. Niezależnie od tego, czy jest to kwestionariusz online, ankieta na telefon komórkowy, test produktu czy wymiana pomysłów w społeczności, Twój udział jest zawsze dobrowolny. W przypadku każdego projektu możesz zdecydować, czy chcesz wziąć w nim udział czy nie.
W jaki sposób Maximiles angażuje się w badania rynku i opinii?
Agencje badań rynku i opinii, instytucje akademickie, marki itd. zlecają nam zbieranie odpowiedzi w ramach projektów badawczych. Oznacza to, że Twoje opinie są wykorzystywane w ważnych projektach, które faktycznie mają znaczenie.
Bierzesz udział w badaniach, które odpowiadają na pilne i ważne pytania dotyczące nowych produktów, gospodarki i społeczeństwa. Dlatego Twoja opinia jest zawsze istotna i ważna.
Standardy obowiązujące w branży badania rynku i opinii wymagają pełnej ochrony danych. Wszystkie gromadzone przez nas informacje na Twój temat i Twoje opinie są przetwarzane zgodnie z europejskim Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO).
Twoje członkostwo w Maximiles
Jak zostać członkiem/członkinią? Czy muszę spełnić określone warunki?
Uczestnictwo w Maximiles jest bezpłatne, niewiążące i może zostać anulowane przez każdą ze stron w dowolnym momencie. Rejestracja w Maximiles jest otwarta dla każdego, kto ukończył 16 lat. Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto Maximiles.
Udział w projektach nie wymaga żadnej wcześniejszej wiedzy. Ważna jest tylko chęć dzielenia się swoją opinią.
Osoba uczestnicząca w panelu nie jest obciążana żadnymi kosztami. Nie masz również żadnych zobowiązań – to, czy będziesz brać udział w naszych projektach, zawsze zależy od Ciebie. Możesz zakończyć członkostwo w Maximiles w dowolnym momencie.
Czy będę otrzymywać reklamowe wiadomości e-mail lub spam?
Nie będziemy próbować Ci niczego sprzedać ani irytować Cię reklamami.
Gdzie znajdę warunki uczestnictwa?
Aktualne warunki Maximiles można znaleźć pod linkiem „Warunki uczestnictwa” na dole strony.
Jak mogę zakończyć członkostwo w Maximiles?
Możesz zakończyć członkostwo w Maximiles w dowolnym momencie. Zaloguj się na swojej osobistej stronie Maximiles za pomocą adresu e-mail i hasła. Kliknij ikonę osoby w prawym górnym rogu strony i wybierz „Dane osobowe”. Na dole tej strony znajduje się sekcja zatytułowana „Zamknij moje konto”. Kliknij przycisk i postępuj zgodnie z instrukcjami na tej stronie. Możesz zamknąć swoje konto na stałe.
Po zakończeniu członkostwa Twoje dane osobowe zostaną nieodwołalnie usunięte. Pamiętaj, że niewykorzystane punkty również zostaną usunięte. Jeśli limit wypłat nie został osiągnięty do momentu zakończenia członkostwa, nie można wymienić zebranych punktów.
Twoje członkostwo wygasa automatycznie, jeśli nie zareagujesz na nasze zaproszenia przez ponad 36 miesięcy. Wszystkie zgromadzone punkty wygasają po 12 miesiącach braku aktywności.
Dane osobowe, prywatność danych i anonimowość
Jak mogę uzupełnić lub edytować swoje dane osobowe?
Zaloguj się na swojej osobistej stronie Maximiles za pomocą adresu e-mail i hasła. Możesz edytować lub uzupełnić swoje dane w sekcji „Dane osobowe”.
Dlaczego Maximiles potrzebuje moich danych osobowych?
Zapraszamy naszych członków do udziału w konkretnych projektach. Potencjalni uczestnicy są wybierani na podstawie informacji, które nam przekazali. Można aktualizować i zmieniać te informacje w dowolnym momencie. Im bardziej kompletny i aktualny jest Twój profil, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że otrzymasz nieodpowiedni projekt. Twoje dane osobowe nigdy nie zostaną przekazane stronom trzecim.
Co dzieje się z odpowiedziami przesłanymi w ramach projektów? Czy moje dane osobowe są bezpieczne, nawet jeśli niektóre linki do zaproszeń kierują mnie do innych firm?
Wszystkie odpowiedzi są oceniane anonimowo, co oznacza, że nie można ich powiązać z Tobą. Twoje dane osobowe nigdy nie zostaną przekazane stronom trzecim. Firmy zewnętrzne mają dostęp tylko do anonimowych wyników sumarycznych wszystkich uczestników.
W przypadku współpracy z klientem zewnętrznym następuje przekierowanie na inną stronę internetową. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi instytutami, uczelniami i firmami. W takim przypadku Twoje dane osobowe nigdy nie są przekazywane osobom trzecim, a Twoje odpowiedzi udzielone w ankiecie są anonimowe.
Czy Maximiles rejestruje jakiekolwiek inne informacje?
Informacje są automatycznie zapisywane, gdy odwiedzasz swój obszar członkowski i bierzesz udział w ankietach. Rejestrujemy Twój adres IP, datę dostępu, godzinę, typ przeglądarki i system operacyjny urządzenia. Informacje te mogą zostać wykorzystane do upewnienia się, że każda osoba jest zarejestrowana w Maximiles tylko raz i tylko raz weźmie udział w danym projekcie.
Ponadto korzystamy z Google Analytics – usługi świadczonej przez Google, która ocenia wizyty osób odwiedzających witrynę. Analiza ta jest możliwa dzięki plikom cookie, które są plikami tekstowymi. Pliki cookie zbierają informacje dotyczące korzystania z naszej witryny internetowej. Informacje te są przechowywane na serwerze Google. Twój adres IP użytkownika zostanie wcześniej zanonimizowany. Możesz jednak uniemożliwić Google Analytics przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze. W tym celu musisz odpowiednio zmodyfikować ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Może to jednak spowodować, że nie będziesz mieć możliwości w pełni korzystać z naszej witryny internetowej.
Jak mogę zmienić moje hasło?
Po zalogowaniu się na swojej osobistej stronie Maximiles można zmienić hasło w punkcie menu „Dane osobowe”.
Co zrobić, jeśli nie pamiętam hasła?
Na stronie startowej witryny Maximiles znajduje się link „Zapomniane hasło”. Nowe hasło można utworzyć tutaj.
Zaproszenia do projektów, tematy i wyniki
Jak działają projekty Maximiles? Jak często będę otrzymywać zaproszenia? Jak długo trwa realizacja projektu?
Zaproszenia do udziału w projektach będziesz otrzymywać za pośrednictwem wiadomości e-mail, SMS-ów i/lub powiadomień push. W wiadomości z zaproszeniem poinformujemy Cię, ile mniej więcej czasu zajmie ukończenie projektu i ile punktów Maximiles otrzymasz za udział. W zaproszeniu znajdziesz również swój osobisty link do uczestnictwa.
Zazwyczaj nasze projekty pozostają aktywne przez kilka dni. Projekt może jednak zostać zakończony wkrótce po uruchomieniu online, ponieważ wzięła w nim już udział wystarczająca liczba osób.
Zazwyczaj otrzymasz zaproszenie do udziału w projekcie raz w tygodniu. Częstotliwość zaproszeń może być różna. Realizacja projektu trwa średnio od 5 do 20 minut.
Czy możliwe jest zatrzymanie realizacji projektu i kontynuowanie udziału w nim później lub jego ponowne uruchomienie? Czy mogę później zmienić swoje odpowiedzi?
Niestety ze względów technicznych nie jest to możliwe. Jeśli rozpoczynasz realizację projektu, musisz poświęcić czas i wypełnić całą ankietę.
Dlaczego trzeba odpowiadać na te same pytania, na przykład dotyczące wieku czy miejsca zamieszkania? Dlaczego potrzebne są informacje na temat moich dochodów?
Informacje te są ważne ze względów metodycznych. Dodatkowe informacje o Tobie są również ważne dla naszych klientów podczas oceny wyników. W ten sposób możemy na przykład ustalić, czy młodsi uczestnicy mają inne zdanie na pewne tematy niż osoby starsze. Ponadto możemy również upewnić się, że dotyczące Ciebie informacje są aktualne i dokładne.
Niezależnie od tego, czy pytamy o wiek, miejsce zamieszkania czy dochód, odpowiedzi nigdy nie są wykorzystywane w powiązaniu z imieniem i nazwiskiem ani adresem.
Dlaczego niektóre pytania są skomplikowane i długie?
Ze względów metodycznych formułujemy pytania możliwie najprecyzyjniej, co może oznaczać, że czasami brzmią one skomplikowanie i są dłuższe niż zwykle. W ten sposób staramy się unikać nieporozumień.
Co oznaczają następujące komunikaty: „Nie należysz do wymaganej grupy demograficznej” lub „Przepraszamy, ale mamy już wystarczającą liczbę uczestników o podobnych profilach (np. wiek, płeć lub wykształcenie) dla tego projektu”?
Niektóre z naszych projektów wymagają bardzo konkretnej grupy docelowej. W takich przypadkach musimy zapytać pewną liczbę osób o określonych cechach. Jeśli nie należysz do tej grupy, chcemy zaoszczędzić Ci czasu i wysiłku.
Możliwe jest również, że jesteś 101. osobą, która chce wziąć udział w projekcie, który wymaga na przykład tylko 100 uczestników.
W takim przypadku ankieta zostanie automatycznie zamknięta i pojawi się jeden z powyższych komunikatów.
Jak mogę dodać komentarz lub zadać pytanie dotyczące projektu? Czy mogę złożyć sugestię na ten sam temat?
Wyślij nam wiadomość e-mail z zapytaniem, korzystając z formularza kontaktowego w naszej witrynie internetowej. Zawsze chętnie przyjmujemy uwagi i sugestie dotyczące projektów. W ten sposób dowiadujemy się bezpośrednio od naszych członków, czym są zainteresowani.
Punkty i nagrody
Jak nagradzany jest mój udział?
Za swój udział otrzymujesz punkty. Punkty są walutą naszego programu. Liczba przyznanych punktów zależy od treści i czasu trwania ankiety. Punkty są zawsze dodawane na Twoim koncie po zakończeniu Twojego uczestnictwa w projekcie.
Jeśli otrzymasz zaproszenie, ale nie należysz do grupy uczestników, których szukamy, przyznamy Ci 3 punkty. Jeśli nie ma nagrody za konkretny projekt, poinformujemy Cię o tym w mailu z zaproszeniem.
Na co mogę wymienić moje punkty i jak to działa?
Po osiągnięciu limitu wypłat Maximiles, możesz wymienić punkty Maximiles na vouchery z katalogu prezentów.
Czy moje punkty Maximiles mogą stracić ważność?
Punkty Maximiles zapisane na Twoim koncie nie wygasają, o ile otrzymasz co najmniej 1 punkt rocznie. Wszystkie zgromadzone punkty wygasają po 12 miesiącach braku aktywności.
Jeśli nie zareagujesz na żaden z naszych e-maili z zaproszeniem lub nie zaktualizujesz swojego profilu przez okres dłuższy niż 36 miesięcy, tj. jeśli nie weźmiesz udziału w żadnym projekcie, Twoje konto Maximiles zostanie zdezaktywowane.
Twoje punkty również wygasną, jeśli zakończysz członkostwo.
Czy mogę zdobyć punkty Maximiles, polecając znajomego?
Jak najbardziej! Możesz zdobyć do 250 punktów Maximiles za każdego poleconego znajomego, który zbierze 150 punktów, wypełniając ankiety po dołączeniu do nas za pomocą osobistego linku polecającego. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie „Powiedz znajomemu” w sekcji Twojego konta.